Vertrouwenspersonen

Over het algemeen is korfballen natuurlijk heel leuk: het is spannend, gezellig en je voelt je er goed door. Maar soms gebeuren er dingen waardoor de lol er af gaat. Als je wordt lastiggevallen, vervelende opmerkingen en grappen te horen krijgt of als er ongewenste aanrakingen zijn. Het belangrijkste is dat er niets gebeurt dat jij niet wilt! Bij dit soort zaken kan het moeilijk zijn om er iets van te zeggen. Toch is het belangrijk om dat wel te doen. Blijf er niet mee zitten! Als iemand anders ook weet wat er gebeurt, kun je er samen iets aan doen.

Naar wie kan je dan toe?
Vertrouwenspersonen zijn het aanspreekpunt voor iedereen die te maken heeft met ongewenst gedrag en hier met iemand over wil praten.

Voor wanneer?
Vervelende opmerkingen, vragen, gebeurtenissen, pesten, discriminatie, (seksuele) intimidatie of andere serieuze problemen tussen trainer en sporter of tussen leden onderling.

Voor wie?
Iedereen! Sporters, ouders, toeschouwers, vrijwilligers, begeleiders, trainers enzovoorts.

Wat doen we?
We luisteren naar je verhaal en gaan samen op zoek naar een goede oplossing. Het woord ‘vertrouwenspersoon’ zegt het al: je kan bij ons je verhaal in vertrouwen vertellen.

Hoe zijn wij te bereiken?
Stuur ons een email via [email protected][email protected] of  [email protected].
We zijn ook te bereiken op 06-81140219 (Hans) en 06-11958308 (Inez).

Wie zijn wij?

hans_2.jpg

Hans van Veen, Getrouwd met Nathalie Barten en vader van Gijs en Pepijn.

Connectie met Korfbal
Ik ben gaan korfballen op mijn 8-ste jaar en sindsdien - met een kleine onderbreking tijdens mijn studie - lid van Albatros. Tot mijn 18e heb ik fanatiek gekorfbald en training gegeven en was ik bijna elke dag bij Albatros te vinden. Daarna kreeg ik ook andere interesses naast het korfballen en heb ik in diverse teams gespeeld. Later ben ik actief geweest in het technisch kader van Albatros, als voorzitter TC en ten slotte als bestuurslid technische zaken.

Hobbies
Momenteel kom ik weinig meer op de vereniging. Mijn oudste zoon Gijs is inmiddels fanatiek voetballer bij ASWH en Pepijn heeft zich op Aikido geworpen. Ik breng daar veel tijd door. Naast korfbal heb ik passies voor zeilen en goede wijn en lekker eten.

Werk
Professioneel ben ik vanuit de Journalistiek, Marketing en Internet in de Learning en Development wereld gerold. Alles wat met organisatie- en teamontwikkeling te maken heeft, pak ik met beide handen aan. Ik doe dit voor diverse organisaties in diverse branches en sinds 2008 als zelfstandig ondernemer.

Ik hoop in mijn rol als vertrouwenscontactpersoon een luisterend oor te kunnen bieden en mensen zonder oordelen tot een oplossing te helpen die werkt voor de persoon en de vereniging.

Inez.png

Inez van Huizen-van Herpen, Getrouwd met Wim van Huizen en moeder van Levi.

Connectie met Albatros
Komend uit een echt korfbalgezin, ben ik al vroeg opgegroeid met korfballen. Ik begon op mijn 4e in de welpen, heb alle selecties doorlopen en meerdere jaren in Albatros 1 gespeeld. Momenteel korfbal ik in een gezellig (maar ook fanatiek) vriendenteam. Daarnaast heb ik training gegeven en meegeholpen met de organisatie van verschillende activiteiten (jeugdkamp, feesten).

Hobbies
Mijn hobby was altijd het korfballen, dit heb lang fanatiek gedaan en nu dus op een lager pitje. Daarnaast houd ik erg van reizen, afspreken met vrienden/vriendinnen en ben ik nu regelmatig met Levi in de speeltuin te vinden.

Werk
Na afronding van mijn opleiding Klinische Psychologie, ben ik in januari 2014 begonnen met werken als basispsycholoog. Inmiddels heb ik de post-master opleiding tot gezondheidszorgpsycholoog afgerond en daarna heb ik nog 2 verdiepende cursussen mogen volgen. In mijn werk voer ik dus veel gesprekken en probeer ik zo goed mogelijk hulp te bieden aan mensen die dat nodig hebben. Vanuit dit oogpunt ben ik ook vertrouwenspersoon. Ik hoop dat mensen die ons nodig hebben, ons weten te vinden, zodat we naar je verhaal kunnen luisteren en op zoek kunnen naar een passende oplossing.

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!